Eat - artikels

Haal het meeste uit je groenten

Haal het meeste uit je groenten

Sommige groenten zijn beter gekookt, andere eet je het best rauw. Een voedingsdeskundige geeft tips zodat je het meeste voedingsstoffen haalt uit elke groente.

Interpol waarschuwt voor levensgevaarlijke dieetpillen

Interpol waarschuwt voor levensgevaarlijke dieetpillen

Interpol heeft een internationale waarschuwing uitgestuurd om mensen te waarschuwen voor de dieetpil 2.4-Dinitrophenol, die al minstens twee overlijdens in de hand heeft gewerkt.

Dit gebeurt er met je lichaam als je te weinig water drinkt

Dit gebeurt er met je lichaam als je te weinig water drinkt

Eén op de drie drinkt te weinig water en dat is geen goed nieuws. Water is niet voor niets 's werelds wonderdrankje. Wij sommen vijf zeer onplezierige gevolgen op van een gebrek aan water.

Lunchen aan je bureau is slecht voor je hart

Lunchen aan je bureau is slecht voor je hart

Te lang neerzitten is slecht voor je gezondheid: het verhoogt het risico op ziektes als diabetes en hartproblemen. En een bezoek aan de fitnesszaal maakt dat helaas niet ongedaan.

Spinazie houdt je brein jong

Spinazie houdt je brein jong

Een dagelijkse portie spinazie of andere groene bladgroenten kan het cognitieve verouderingsproces vertragen, zo blijkt uit een nieuwe studie van de Rush University in Chicago.

Wat doet Omega-3 voor sporters?

Wat doet Omega-3 voor sporters?

Als sporter besteed je ongetwijfeld de nodige aandacht aan je voeding. Maar hoe past Omega-3 in dit plaatje?

Hoe je je omega 3-gehalte op peil houdt

Hoe je je omega 3-gehalte op peil houdt

Omega 3-vetzuren zijn onmisbare voedingsbestanddelen voor een goede gezondheid. De vetzuren EPA en DHA zorgen voor een optimale werking van je hart, hersenen en gezichtsvermogen en houden je bloeddruk op de juiste hoogte.

Nieuwsbrief

In de kijker